ادعای سنتکام در انهام سکوهای موشکی یمن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ادعای سنتکام در انهام سکوهای موشکی یمن

فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا مدعی انهدام سکوهای موشکی ارتش یمن در این کشور شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۹۸

به گزارش راهبرد معاصر. فرماندهی ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا (سنتکام) بعد از ظهر امروز سه شنبه از حمله و تجاوز نظامی جدید خود به خاک یمن خبر داد.

 

بر اساس بیانیه سنتکام آمریکا، نیروهای آمریکایی سه سکوی پرتاب موشک ارتش یمن را در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن منهدم کرده است. ارتش یمن تا این لحظه (لحظه تنظیم خبر) به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

 

آمریکا به همراه انگلیس از بعد از تصویب قطعنامه ضد یمن در دی ماه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل، بارها در حمایت از رژیم اسرائیل، به مواضعی در یمن حمله هوایی کرده‌اند.

 

این حملات بعد از آن شروع شد که ارتش یمن در حمایت از فلسطین و مردم غزه که زیر آتش و توپ صهیونیست‌ها قرار داشتند، اعلام کرد که کشتی‌های اسرائیلی و نیز کشتی‌هایی مرتبط با رژیم اسرائیل و کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی را در دریای سرخ، دریای عرب، اقیانوس هند و غیره هدف قرار خواهد داد.

 

عملیات‌های ارتش یمن که در تازه‌ترین آن، تل‌آویو و بنادر ایلات و حیفا هدف قرار گرفته‌اند، منجر به محاصره دریایی رژیم اسرائیل در سمت دریای سرخ شده و همین مسئله ورود کالا و کشتی‌ها از طریق این آبراه را به شدت کاهش داده است.

 

ارتش یمن بعد از حمله هوایی رژیم اسرائیل به استان الحدیده، اعلام کرد که ایلات را هدف قرار داده و حملات تلافی جویانه علیه صهیونیست‌ها تا زمان توقف کامل  جنگ علیه فلسطینیان ادامه خواهد داشت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده